- رشد بیش از چهار درصدی اهدای خون در ایلام
- پیروزی افتخارآمیز تیم ۱۰ نفره بانوان پالایش گاز ایلام در کردستان
- اجرای طرح «دینا» در مناطق حاشیهنشین و دورافتاده عدالت فرهنگی را محقق میکند
- اسکان ۳۵۰۰ دانشجو در خوابگاههای دانشگاه ایلام در نیمسال اول سال تحصیلی
- آغاز اجرای عملیات لایروبی و پاکسازی کانالهای روباز شهری مهران
صنف ! به حاشیه رفتن اصول حرفه ای مشتری مداری در برخی شغلها
یادداشت : ✍️مجتبی تابش
پارت یک: تعمیر کار به ظاهر حرفه ای ؛
خراب شدن سی ان جی خودرو ، مراجعه به تعمیرکار با تابلو بزرگ و دو دهنه مغازه ، نگاه اجمالی تعمیرکار به خودرو ، به ظاهر تعمیر و تنظیم گاز و پرداخت هزینه ،خروج از تعمیرگاه و حرکت به سمت مقصد، خرابی مجدد در میانه مسیر ، عدم توانایی در بازگشت و تعمیر و یکماه استفاده از بنزین آزاد
پارت دو: تعمیر کار عصبانی؛
یکماه بعد ، مراجعه به همان تعمیرگاه، یک مشتری دارد که کارش در حال اتمام است ، توضیح درباره ی خرابی مجدد گاز و عدم استفاده یکماهه ، عصبانیت تعمیرکار و اعلام عدم توانایی در تعمیر مجدد و اعلام اینکه اصلا نمیخواهم تعمیر کنم.
پارت سه: تعمیر کار متعهد ؛
مراجعه به یک تعمیر گاه کوچک ، چند ماشین در نوبت تعمیر ، صحبت کردن با تعمیر کارجوان ، برخورد اخلاق مدارانه تعمیرکار ، تعمیر خودرو ، طی کردن مسافتی به درخواست تعمیرکار جهت تست ، دریافت مبلغ کمتر از مورد اول با وجود تعویض قطعه .
پارت چهارم ؛ خرید میوه از وانت کنار جاده ؛
دیدن تابلو (قیمت بیست هزار) ، توقف، تعدادی جعبه چیده شده در کنار، برخی جعبه ها نصفه هستن ، دریافت نایلون و پر کردن از میوه ، محاسبه وزن و قیمت و پرداخت هزینه ، سوار شدن در خودرو و به فکر رفتن اشتباه در محاسبه ، پیاده شدن و پرسیدن وزن و نرخ ، عصبانیت فروشنده که تابلو مربوط به جعبه ای خریدن میوه است نه کیلویی .
افراد جامعه در طی روز به سبب رفع نیازهای روزمره ی زندگی با تعداد کثیری از اصناف برخورد می کنند . این صنوف که دارای رفتار متفاوتی در برخورد با مشتری هستند .
گاها افرادی در برخی صنوف به سبب تکرار، روزمرگی ، عادات اخلاقی، حوادث ، شرایط ، عدم آموزش ، عدم آشنایی با قانون صنف و … از رفتار نرمال خارج و به سمت رفتاری توام با عصبانیت و یا پراسترس با مشتری پیش می روند .
این حالات گاهی طبیعی است اما نیاز است که هر چند وقت یکبار اشخاص در جهت سلامت روان و مسأله ی رفتار شایسته صنفی با مشتری، مورد بررسی و حتی آموزش قرار گیرند .
هرچقدر این نظارت و آموزش به موقع و مرتب انجام گیرد و حس مشتری مداری در صنوف بالا برود در مردم هم احساس آرامش ، قانون مداری و رفتار حسنه بالا می رود .
- رشد بیش از چهار درصدی اهدای خون در ایلام
- پیروزی افتخارآمیز تیم ۱۰ نفره بانوان پالایش گاز ایلام در کردستان
- اجرای طرح «دینا» در مناطق حاشیهنشین و دورافتاده عدالت فرهنگی را محقق میکند
- اسکان ۳۵۰۰ دانشجو در خوابگاههای دانشگاه ایلام در نیمسال اول سال تحصیلی
- آغاز اجرای عملیات لایروبی و پاکسازی کانالهای روباز شهری مهران
- نگاه دولت چهاردهم مبتنی بر رویکرد مردممحوری و مسجدمحوری است
- اجرای ۱۷ هزار متر مربع آسفالت در روستای هفت چشمه ایلام
- افزایش ۵۰ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه پیام نور ایلام
- کاهش ۱۵ درصدی مصرف گاز ایلام
- قهرمانی تیم نفت و گاز غرب در مسابقات والیبال شرکتهای تابعه وزارت نفت در ایلام



