امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام:

تاکنون ۳۰۰ نفر آموزشهای مهارتی در حوزه نفت و گاز را فراگرفته اند

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام گفت: تاکنون ۳۰۰ نفر آموزشهای مهارتی در حوزه نفت و گاز را فراگرفته اند و تعداد ۲۰۰ نفر نیز در شهرستانهای مختلف در کارگاه های مهارتی تخصصی حضور دارند
کد خبر: 3515
زمان انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵ بعد از ظهر -
223 بازدید

به گزارش پایگاه خبری چشم انداز ایلام- امروز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ماه -اولین جلسه شورای مهارت شهرستان مهران در سال جاری به ریاست شفیعی فرماندار مهران، رئیسی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و اعضای شورای مهارت شهرستان در محل فرمانداری برگزار گردید.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام در این نشست گفت: مهران به عنوان یکی از مهمترین شهرستان های استان جای کار بسیار زیادی دارد.

حمیدرضا رییسی افزود: مهران در طول سال بخصوص در بحث اربعین که بزرگترین رویداد بشری می‌باشد اتفاقات زیبایی به خود دیده است.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم دستاوردهای مهمی داشته که متاسفانه بسیاری از انها به خوبی رسانه ای نشده است.

سرپرست اموزش فنی و حرفه ای ایلام در ادامه با اشاره به اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: باید بند به بند این اساس نامه اجرا تا مشکلات به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: اصلی ترین وظیفه سازمان تربیت نیروهای ماهر و نیمه ماهر می باشد.

رئیسی با  بیان اینکه فعالیت های مهارتی  سازمان اولویت بندی شده است،  افزود:
اولین حوزه دانشگاهیان هستند که در زمان فارغ‌التحصیلی حتماً باید دارای مهارت خاصی باشند تا در جهت اشتغالزایی مشکلی نداشته باشند.

وی اضافه کرد: دومین حوزه آموزشی، بحث آموزش نیروهای مسلح است که این افراد نیز بعد اتمام خدمت سربازی برای اشتغال دارای مهارت باشند.

سرپرست آموزش فنی و حرفه ای ایلام گفت: سومین حوزه، آموزش جوانان در زمینه مهارتی نفت و گاز می‌باشد که با ظرفیت های استان در این حوزه باید مهارتهای این رشته ها فراهم شود تا جوانان بتوانند در شرکتهای نفت و گاز استان فعال شوند.

وی دیگر بخش مهم را دانش آموزان عنوان کرد و گفت: این حوزه‌ که از مهمترین قشر آموزشی بشمار می روند می توانند در رشته های مختلف مهارتی در سطح استان در کارگاه ها مشغول مهارت آموزی باشند.

رئیسی با بیان اینکه تاکنون ۳۰۰ نفر آموزشهای مهارتی در حوزه نفت و گاز را فراگرفته اند، گفت: تعداد ۲۰۰ نفر دیگر از جوانان در شهرستانهای مختلف در کارگاه های مهارتی تخصصی حضور دارند و این دوره تا پایان شهریور ماه سال جاری به پایان میرسد.

وی اظهار کرد: ایجاد کارگاه های جدید و مرکز هتل داری با توجه به تردد زوار اربعین حسینی (ع) در مهران لازم و این مهم نیازمند همکاری فرماندار است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان مهران نیز در این نشست گفت: طی سال گذشته مجموع ۹۰۰ نفر در رشته‌های مختلف خدمات، صنعت و کشاورزی از دوره های آموزشی با ۱۴۳ هزار و ۸۵۶ نفر ساعت بهره مند شده اند که این مهم نشان از تلاش بی وقفه همکارانشان به بیان پتانسیل های شهرستان مهران پرداخت.

مسعود چراغی با اشاره به افتتاح کارگاه های مکانیک خودرو سبک، جوشکاری صنعتی در مرکز اموزش فنی و حرفه ای مهران گفت: تجهیز کارگاه HSC نیز در دست اقدام می باشد و در آینده ی نزدیک افتتاح می‌شود.

وی در پایان از امادگی جهت راه اندازی کارگاه اموزشی در رشته های کشاورزی شامل کشت هیدروپونیک و کشت زعفران خبر داد.

فرماندار مهران در این جلسه ضمن تبریک هفته کار و کارگر و روز معلم و خوش آمدگویی به رئیسی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و همکارانشان به بیان پتانسیل های شهرستان مهران پرداخت.
وی با اشاره به تردد زوار اربعین و عتبات عالیات در طول سال، افزود: در این ایام روزانه بیش از ده هزار گردشگر مذهبی از مرز بین المللی مهران تردد می‌کنند.

فرماندار مهران نیز در این نشست گفت: صادرات غیر نفتی مرز مهران، شرکت فولاد، پارک پروپیلن که مجموع ۹۱ شرکت را در برمی‌گیرد، بحث نفت و گاز که در دو میدان نفتی آذر و میدان نفتی چنگوله با مجموع بیش از ۸ هزار میلیارد بشکه نفت می‌توانند حداقل ۱۰۰۰ نفر اشتغالزایی را شامل شوند. همچنین سامانه گرمسیری که ۱۲ هزار هکتار از زمینهای کشاورزی شهرستان را دیمی میکند، همه‌ی اینها می‌توانند بیکاران شهرستان و حتی استان را اشتغالزایی کنند.

علی عباس شفیعی  عنوان کرد: با توجه به پتانسیل های موجود میتوان با مهارتهای لازم به جوانان بیکاری را حتی در سطح استان ریشه کن کرد.

وی افزود: با توجه به پتانسیل های موجود می توان مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان را گسترش و کارگاه های آموزشی با تنوع بالاتری ایجاد شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات